Home PodróżePolskaDolny Śląsk Dziki Wąwóz i Dziki Wodospad w Maciejowcu – odkrywamy Dolinę Bobru (Dolny Śląsk)

Chyba mamy wyjątkowe szczęście do znajdywania ciekawych miejsc. Tym razem wodząc palcem po mapie Doliny Bobru znalazłam Dziki Wąwóz a w nim Dziki Wodospad. Miejsce dzikie i chyba rzadko odwiedzane.

Na brak ciekawych miejsc na Dolnym Śląsku nie możemy narzekać. Wręcz jest ich tam tak dużo, że i roku by brakło żeby dobrze poznać wszystkie zakamarki.

Tym razem skupiliśmy się na kilku miejscach – okolicach Szklarskiej Poręby, Jeleniej Góry i zachwycającej Dolinie Bobru. I właśnie do Doliny Bobru właśnie teraz Was zabieramy.

Już kilka lat temu odwiedziliśmy Dolinę Bobru. Wtedy zaledwie rzuciliśmy okiem. W ubiegłym roku znowu tutaj zagrzeliśmy. I znowu brakło czasu na wszystkie ciekawe miejsca które w tym na pozór niewielkim obszarze można zobaczyć.

Dwór i Pałac w Maciejowcu

Szukając informacji o Dzikim Wąwozie natrafiłam na wzmiankę, że jest on częścią parku przy pałacu w Maciejowcu. Sam park był chyba kiedyś wyjątkowym miejscem – powstał w latach 1834-1838. Powstała wtedy cała sieć ścieżek spacerowych, prowadzących na skałki i do punktów widokowych.

Tym razem nie zatrzymaliśmy się przy pałacu i mauzoleum w Maciejowcu. Zrobiłam tylko jedno zdjęcie dworu. Jednak to miejsce z wielkim potencjałem i będzie tam warto zajrzeć na wiosnę.

Dziki Wąwóz i Wodospad – wycieczka z Pokrzywnika

Dotarcie na start naszej wycieczki nie jest skomplikowane. Na mapce poniżej macie znaczone miejsce gdzie zostawiliśmy samochód. Uprzedzam, parkingu brak. Na szczęście jest strzałka kierująca nas do wąwozu i wodospadu.

Nasza trasa przebiega cały czas wzdłuż Maciejowickiego Potoku.Po drodze mijamy malownicze skałki i niewielkie kaskady tworzące się na potoku. Jak sama nazwa wskazuje jesteśmy w dzikim miejscu – w wąwozie jest cała masa powalonych drzew tworzących niesamowity klimat tego miejsca.

Charakterystyczne miejsce na trasie to pień drzewa – pomnika przyrody.

Kulminacja naszej wycieczki to malowniczy Dziki Wodospad. Naszą wycieczkę możemy kontynuować, aż do rzeki Bóbr, do której wpływa Maciejowicki Potok.

Dziki Wąwóz i Dziki Wodospad w Maciejowcu – informacje praktyczne

Parking

Właściwie brak tu jakiegokolwiek parkingu. Możemy zatrzymać się przy drodze – tam gdzie droga obija od głównej drogi do Pokrzywnika. Czyli nie ma tam zbyt wiele miejsca. My byliśmy sami. Nie spotkaliśmy też nikogo w Wąwozie.

Nasza Trasa

Zrobiliśmy tu wycieczkę w wersji minimum – czyli doszliśmy tylko do wodospadu. Całość to tylko 2 km, i wycieczka zajęła nam prawie godzinę (robimy dużo zdjęć).

Jeśli będziecie zrobić tu większą wycieczkę, na pewno wato dotrzeć aż do miejsca gdzie Maciejowiecki Potok wpada do rzeki Bóbr. Na pewno ta trasa będzie fantastyczna na wiosnę.

Jednak to nie koniec – możecie wycieczkę jeszcze powiększyć i dotrzeć aż nad zaporę w Pilchowicach.

Total distance: 2042 m

• Pałac Książęcy we Wleniu
  • Borowy Jar
  • Szwajcaria Lwówecka – Lwówek Śląski
  • Krzyże pokutne – wznoszone przez zabójców najczęściej w miejscu popełnionej zbrodni