Home PodróżePolska Kamieniołom w Kozach – ciekawostka w województwie śląskim

Kamieniołom w Kozach – ciekawostka w województwie śląskim

Bywa i tak, że nawet nam nie bardzo się chce rano wstawać i jechać na wycieczkę. Ale jeśli jest weekend, po pracowitym tygodniu, to jednak trochę szkoda siedzieć tak po prostu w domu. Tym razem ruszyliśmy na szybką wycieczkę. Nasz cel – malowniczy kamieniołom w Kozach.

O kamieniołomie czytałam już kiedyś u Magdaleny, na blogu Frantki Wędrowniczki. Oni zrobili tam sporą trasę, z ostrym wejściem na Hrobaczą Łąkę. My postawiliśmy na lekką wycieczkę i relaks…

Na brak ciekawych kamieniołomów w okolicach Krakowa nie możemy narzekać. Jednak większość z nich już widzieliśmy ( Kamieniołom w Zabierzowie, w Miękini, Nielepice, Kamieniołom Liban, Zakrzówek w Krakowie).
Dlatego tym razem ruszyliśmy do sąsiedniego województwa, tam gdzie jeszcze nie byliśmy.

Kamieniołom w Kozach

Trafić tutaj nie jest trudno. Parkujemy przy drodze prowadzącej do kamieniołomu. Ścieżką wspinającą się do góry szybko docieramy do miejsca, gdzie są pozostałości budynków zakładu, który tu kiedyś działał. Zaczynają też tutaj się piękne widoki. Roztacza się tam malownicza panorama.

W dawnym kamieniołomie najbardziej zachwyca zalane wyrobisko. Jest tu sporo małych zatoczek idealnych na pikniki. I choć to dopiero kwiecień, sporo było tam osób siedzących na kocykach. Wokół wody możecie też spacerować wąskimi ścieżkami, jak w zaczarowanym lesie.

Niesamowite wrażenie robią tutaj gigantyczne skalne ściany. Jednak naprawdę trzeba uważać i nie podchodzić zbyt blisko. Kilka razy słyszeliśmy, jak mini lawiny kamieni z szumem spadały w dół…

Od zalanego wyrobiska ruszyliśmy dalej, jeszcze wyżej. Dotrzemy wtedy na szczyt największej skalnej ściany. Widoki są tam jeszcze bardziej imponujące.

Teraz możemy wędrować jeszcze wyżej, aż na Hrobaczą Łąkę. Jednak nie tym razem. Pogoda jednoznacznie sugerowała że zaraz będzie deszcz. Dodatkowo ten szlak na to prawdziwe wyzwanie – wspina się niemal pionowo do góry.

Wiosenne wycieczki są podwójnie fajne. Możemy szukać zachwycających kwiatków. Co ciekawe, te najładniejsze okazy znaleźliśmy w rowie, przy ulicy na której parkowaliśmy…

Kamieniołom w Kozach – informacje praktyczne

Dojazd z Krakowa

To prawie 100 km i dojazd zajmie Wam ok 1,5 godziny.

Parking

Parkujemy na ulicy Piaskowej w Kozach. Parking bezpłatny.

Nasza trasa

To była zdecydowanie lekka wycieczka – przeszliśmy 3,7 km, a cała trasa zajęła nam ok 2 godzin. Gdyby nie to, że pogodna zaczynała się coraz bardziej psuć, pewnie znacznie dłużej zostalibyśmy się w tej okolicy.