Home PodróżePolska Wyspa Sobieszewska – Rezerwat Mewia Łacha i foki

Wyspa Sobieszewska – Rezerwat Mewia Łacha i foki

Zachwyty Wyspą Sobieszewską już u nas były. Wiecie też już zapewne, że na wyspie są dwa rezerwaty przyrody. O Ptasim Raju już Wam opowiadałam. Teraz czas na Rezerwat Mewia Łacha.

Po odwiedzinach w Ptasim Raju koniecznie musieliśmy zobaczyć drugi rezerwat Wyspy Sobieszewskiej – Mewią Łachę.

Mewia Łacha jest położona na wschodnim krańcu wyspy, tuż przy Przekopie Wisły. Rezerwat obejmuje oba brzegi Przekopu. Czyli położony jest na brzegu od strony Wyspy Sobieszewskiej i po drugiej stronie Przekopu, w okolicach Mikoszewa.

My wyruszyliśmy na ścieżkę w rezerwacie, znajdującą się na Wyspie.
Spacer zaczynał się wzdłuż brzegu Wisły. Najpierw przez las, potem przez wydmy porośnięte dziką różą, aż dotrzemy do wieży widokowej.

Tego dnia mieliśmy szczęście, choć tylko z daleka, ale na niewielkiej piaszczystej wysepce zobaczyliśmy całe stado fok.

Jest tutaj niesamowita enklawa spokoju i prawdziwy ptasi raj. Z niewielkiej odległości mogliśmy obserwować całe stada.

My zaplanowaliśmy wycieczkę tak, że wracaliśmy plażą w kierunku naszych domków (wejście nr 19). Jednak to naprawdę spora odległość. Wycieczkę zakończyliśmy przy wejściu nr 7. Wracaliśmy przez malowniczy las a do domków zabrał nas Marek samochodem.

Foki na Wyspie Sobieszewskiej

To nie lada gratka zobaczyć stado fok wylegujące się na niewielkiej piaszczystej wysepce na morzu. Gdy byliśmy na spacerze w Rezerwacie Mewia Łacha było ich całkiem sporo, ale widzieliśmy je z dużej odległości, z wieży widokowej. Gdy wreszcie zdecydowaliśmy się popłynąć niestety już tyle szczęścia nie mieliśmy. Choć trzeba przyznać, jedna foczka się wylegiwała, pozostałe wystawiały czasem łepki i się nam przyglądały. Od przewodnika na statku dowiedzieliśmy się, że są dni, że na piasku odpoczywało nawet 50 osobników.
Foki które tu obserwujemy to najczęściej foki szare, ale trafiają się też foki pospolite, znacznie rzadsze na polskim wybrzeżu.
Aby wyruszyć na rejs, warto zadzwonić wcześniej i umówić się z kapitanem.
Koszt rejsu – 40 zł, 25 zł dzieci.

Rezerwat Mewia Łacha – informacje praktyczne

Parking Rezerwat – samochód możecie zostawić w okolicach ulicy Świbnieńskiej.
Parking – rejs na foki – na terenie portu – trzeba wypatrzeć małą uliczkę prowadzącą do portu, odchodzącą od skrzyżowania ulicy Świbnieńskiej i Boguckiego.

Mewia Łacha to rezerwat – można poruszać się tylko po wyznaczonej ścieżce, nie wolno plażować i jest zakaz wprowadzania psów na teren rezerwatu.

Nocleg na Wyspie Sobieszewskiej

My wybraliśmy malownicze domki Przystanek Wyspa – polecamy!

Bałtyk poza sezonem – więcej przeczytacie u nas na blogu TUTAJ