Home PodróżePolska Zakopane z dzieckiem – Nosal i Dolina Olczyska

Zakopane z dzieckiem – Nosal i Dolina Olczyska

Pierwszy raz na Nosalu byłam tak dawno, że nawet nie mam zdjęć na blogu. Gdy okazało się, że mamy do zaplanowania wycieczki w Tatrach na 7 dni, Nosal musiał znaleźć się na naszej liście!

Szlak na Nosal nie jest bardzo trudny, jednak to zdecydowanie wspinaczka, a nie spacerek po płaskim.
Ja najbardziej lubię wchodzić na szlak z Bulwarów Słowackiego, tuż przy tamie. Jadąc z centrum, wysiadacie na przystanku Murowanica. Zaraz za budką TPN zaczyna się ostre podejście do góry.
Od razu też macie cudowne widoki na Dolinę Bystrej i okoliczne szczyty.

Wejście na Nosal powinno zająć ok 50 minut. Niestety w naszym przypadku trwało znacznie dłużej. Praktycznie co kilka kroków atakowały nas punktu widokowe, na których koniecznie trzeba było się zatrzymać. A jak się zatrzymać, to też zrobić zdjęcie.

Byliśmy tutaj w czerwcu i jak się okazało to doskonały moment, aby poszukać cudownych dzikich storczyków. Nam udało się wypatrzeć Kukułkę Purpurową i Obuwika.

Jak zaplanować tydzień w Tatrach z dzieckiem? Zapraszamy TUTAJ

Ze szczytu Nosala ( 1206 m n.p.m.), po dość stromych skałkach schodzimy na Nosalową Przełęcz (1103 m n.p.m.). Tutaj możemy zdecydować czy schodzimy do Kuźnic, czy też dalej żółtym szlakiem na Polanę Olczyską. Ten drugi wariant bardziej nam odpowiadał.

Na Polanie jest zabytkowy drewniany szałas i Wywierzysko Olczyskie – jedno z największych w Tatrach.  Co ciekawe kiedyś stało tu aż 20 budynków!

Doliną Olczyską zeszłyśmy potem dość szybko na parking w Jaszczurówce. Tempo nadawała pogoda, bo straszyły nas deszczowe chmury.
Dolina jest o tyle ciekawa, że rośnie tu sporo drzew bukowych. Zdecydowanie warto tu zaglądnąć jeszcze jesienią, gdy liście będą mienić się odcieniami żółtego i czerwieni.

Na koniec jeszcze dwa słowa o Jaszczurówce. Niestety nie mamy zdjęć, bo na koniec dopadła nas jednak ulewa. Jednak Jaszczurówka jest tak ciekawa, że zasługuje nawet na osobną wycieczkę. To tutaj występowały naturalne ciepłe źródła. A nazwa Jaszczurówka wzięła się od pojawiających się często przy źródłach salamandr plamistych. Teraz, tuż przy budce TPK jest niewielkie źródło i tablice dydaktyczne. Warto też zajrzeć do uroczej kaplicy Najświętszego Serca Pana Jezusa, którą zaprojektował Stanisław Witkiewicz.

Tatry – informacje praktyczne

Wstęp do TPN – 5 zł
Tygodniowy wstęp do TPN – 25 zł
Dzieci do 7 roku bezpłatny wstęp do TPN
Bus na trasie do Kuźnic 3 zł

W Zakopanym spędziliśmy w sumie cały tydzień dzięki zaproszeniu z Golden Vacation Club należącym do Holiday Travel Center, firmy z 20 letnim doświadczeniem w oferowaniu produktów wakacyjnych najwyższej jakości. Mieszkaliśmy w komfortowym mieszkaniu – z sypialnią, salonem i kuchnią z jadalnią. Było to o tyle wygodne, że codziennie mogliśmy wyruszać na wycieczki i wracać do przytulnego mieszkania.

Więcej o naszym mieszkaniu w Zakopanym przeczytacie tutaj, a opisy wycieczek z całego tygodnia znajdziecie TUTAJ