Home Rusz się!Las Stary Sącz – Miejska Góra i ścieżka dydaktyczna

Stary Sącz – Miejska Góra i ścieżka dydaktyczna

Coraz częściej w naszej okolicy powstają niebanalne miejsca na spacery. Tym razem chcemy Was zabrać do Starego Sącza, na Miejską Górę. Właśnie tam powstały dwa wyjątkowe miejsca – Ścieżka Edukacyjna i drewniane kładki w koronach drzew. Miejska Góra i dwa wyjątkowe miejsca – Krople Rosy i Leśne Molo.

Ostatnio udało się nam trafić do kilku ciekawych miejsc związanych z przyrodą w Małopolsce i na Śląsku.  Jeśli szukacie takich miejsc idealnie wkomponowanych w otaczającą przyrodę – podrzucamy Wam te wyjątkowe miejsca:
– Bobrowisko w Starym Sączu

Szwajcaria Rachowicka pod Gliwicami
Bór na Czerwonym obok Nowego Targu

Jak tylko usłyszałam, że na wzgórzu w Starym Sączu, w lesie, powstała ciekawa ścieżka edukacyjna, od razu wiedziałam, że musimy tam dotrzeć.

Jednak jak na złość zupełnie nie mieliśmy po drodze w tamte okolice…
Wreszcie, skuszeni cudowną trasą rowerową w Dolinie Popradu, wyruszyliśmy z rowerami do Starego Sącza. A skoro już tam byliśmy – musieliśmy też dotrzeć na Miejską Górę.

Miejska Góra w Starym Sączu

Nazywana jest też Górą Parkową i wznosi się na dumne 382 m n.p.m.
Najprościej dotrzecie tutaj z Rynku w Starym Sączu – ulicą Królowej Jadwigi, a potem przekraczając mostek ma potoku Moszczenickim.

Teraz czeka nas mozolne wspinanie. Niestety nachylenie jest tak spore, że trudno tam wchodzić, a co dopiero wjechać na rowerze…
Po mozolnej wspinaczce – nagroda. Panorama okolicy z punktu widokowego.

Teraz idąc wytyczoną ścieżką docieramy do kolejnej atrakcji tutaj.

Krople Rosy i cykl rozwojowy kumaka

To wyjątkowa ścieżka edukacyjna. W ogromnych przezroczystych kulach jest przedstawiony cykl rozwojowy kumaka górskiego. Są tam opisy, kody QR do zeskanowania i wizualizacje poszczególnych etapów rozwoju.
Wszystkich kul jest 7 i bardzo polecamy zobaczyć wszystkie. Kule są naprawdę imponujące.

Kumak górski (Bombina variegata) to płaz bezogonowy blisko spokrewniony z kumakiem nizinnym.

Tuż przy ostatnich kulach zaczynać się będzie kolejna ciekawostka – drewniane platformy i ścieżka w koronach drzew.

Leśne Molo na Miejskiej Górze w Starym Sączu

To wyjątkowa atrakcją na którą… musimy jeszcze trochę poczekać. Planowanych dat otwarcia było już kilka. Ostatnio czytałam nawet, że na początku września powinna być już gotowa…
Tymczasem przy wejściu na drewniane kładki wisi tabliczka z zakazem wstępu.
Bądźcie więc czujni – mam nadzieję, że wkrótce pracę się zakończą i nastąpi długo wyczekiwane otwarcie.

Wycieczkę do Starego Sącza można połączyć z zobaczeniem innych interesujących miejsc w okolicy. Ciekawe miejsca w Starym Sączu i w okolicach:
– Klasztor Klarysek
– Bobrowisko
– Miejska Góra
– platforma widokowa – Ślimak w Woli Kroguleckiej

Na platformę widokową w Woli Kroguleckiej wyskoczyliśmy jeszcze na koniec tego bogatego dnia. Słynny ślimak wygląda imponująco i naprawdę warto tu przyjechać. My niestety byliśmy już za późno i słońce się schowało…