Home PodróżePolska Tatry z dzieckiem – Dolina Strążyska, Sarnia Skała i Dolina Białego

Tatry z dzieckiem – Dolina Strążyska, Sarnia Skała i Dolina Białego

Teoretycznie odwiedziliśmy już większość ciekawych dolinek w Tatrach. Tymczasem okazało się, że odkryliśmy właśnie niesamowitą Dolinę Białego!

Po dwóch dość męczących trasach, które zrobiliśmy w czasie ostatnich dwóch dni (Chochołowska z Grzesiem i Dolina Pięciu Stawów) wreszcie musieliśmy zaplanować coś nieco lżejszego…

Chciałam dodatkowo też taką trasę, która jest możliwie blisko miasta. Zdecydowaliśmy się więc na Dolinę Strążyską. Znamy ja z zimowych wycieczek z saneczkami i z malutką jeszcze wtedy Malwinką.

Jak wygląda Dolina Strążyska zimą możecie zobaczyć TUTAJ

Dolina jest o tyle ciekawa, że na jej końcu nie ma typowego schroniska, tylko jest tutaj urocza herbaciarnia. Szlak jest banalnie prosty i praktycznie cały czas po płaskim. Bez trudu dotrzecie tutaj nawet z wózkiem dziecięcym.

Dodatkowa atrakcja to wodospad, do którego dotrzecie żółtym szlakiem w zaledwie 15 minut. Jednak tutaj są już nieco bardziej śliskie kamienie, szczególnie rano, gdy jest jeszcze rosa.

Planując wycieczkę zamierzałam wrócić do Drogi Pod Reglami i tak wrócić do centrum miasta. Jednak skusił nas szlak na Sarnią Skałę…
Aby tam dotrzeć musicie się dość mozolnie powspinać Drogą Nad Reglami na Czerwoną Przełęcz ( 1301 m npm). Wspinaczka jest mozolna, ale droga prowadzi przez przepiękny las, gdzie na ścieżce malowniczo wiją się korzenie drzew. Im wyżej, tym bardziej odsłania się coraz ładniejsza panorama na okoliczne szczyty.

Jak zaplanować pobyt w Tatrach – co zobaczyć, gdzie nocować? Zapraszamy TUTAJ

Na przełęczy warto zrobić krótki odpoczynek. Następnie ruszamy dalej, na Sarnią Skałę. Nie przypuszczałam, że będzie tam tak malowniczo!

Kolejny punkt naszej trasy to Polana Białego i dość strome zejście po błotnistej ścieżce. Gdy już wreszcie dotarliśmy do Doliny Białego powitał nas kolejny wodospad.

Przejście całej doliny zajmuje około godzinę. Oczywiście trwa to znacznie dłużej, gdy robi się zdjęcia. Szlak prowadzi cały czas wzdłuż potoku Białego od którego Dolina wzięła swoją nazwę. A biały, bo pędząca woda tak mocno się pieni, że aż jest biała…

Cała dolina usiana jest malowniczymi skałkami i mostkami. Jest tak ładna, że na pewno jeszcze kiedyś tutaj wrócimy!

Informacje praktyczne

Dolina Strążyska
Wstęp do TPN 5 zł dorośli ( dzieci do 7 roku bezpłatnie )
Tygodniowy wstęp do TPN – 25 zł
Parking tuż przy wejściu do doliny 10 zł
Czerwony szlak z parkingu na polane z herbaciarnią to zaledwie 40 minut.
Wodospad Siklawica – 15 minut

Sarnia Skała 1377 mnpm – szlak łatwy, choć trochę trzeba się powspinać. Jedyne zagrożenie występujące tutaj latem to gigantyczne zagęszczenie wycieczek szkolnych.

Dolina Białego
Żółty szlak – ok 1 godzina

Trasa: Dolina Strążyska, parking – Dolina Białego | mapa-turystyczna.pl

Tatry odkrywaliśmy na zaproszenie Golden Vacation Club należącym do Holiday Travel Center, firmy z 20 letnim doświadczeniem w oferowaniu produktów wakacyjnych najwyższej jakości. Mieliśmy pięknie urządzony apartament z balkonem i przez tydzień mogliśmy się tu poczuć naprawdę jak w domu. W domu z widokiem na Tatry!

Więcej o naszym noclegu i o miejscach które widzieliśmy przeczytacie Tutaj

4 komentarze

Lidia Kmieć 9 lutego 2021 - 23:44

Bardzo pomocny wpis. Dziękuję

Odpowiedx
Totemat 26 czerwca 2021 - 21:52

Jest to jedna z ładniejszych tras przez dolinę białego. Szczególnie fajnie jak strumyk leci z boku. Niestety dobra trasa tylko rankiem, potem robi się tam bardzo dużo turystów.

Kasia 28 czerwca 2021 - 17:54

Potwierdzam i bardzo lubię. Co do turystów, fakt – wszędzie tłumy… W tym roku start na szlak o 6 rano to chyba już za późno… Pozdrawiam serdecznie

Odpowiedx
Justyna 28 lipca 2021 - 6:02

Nie powiedziałabym że szlak na Sarnia Skałę jest prosty. Zarówno ta drogą jaką wyście szli i na odwrót, z Doliny Białego jest wymagająca poprzez liczne schody, duże kamienie, wyślizgane i mokre, drogi nie ułatwia też błotko. Nawet dorośli mają problem by tam podejść (te schody potrafią wykończyć i wprawnego piechura). Poprzez to że rodzice naczytają się takich wpisów że szlak jest prosty widzieliśmy kilka dni temu hordę rodziców z zapłakanymi dziećmi, które dosłownie wyły, nie miały ochoty i przed wszystkim już sił na wędrówkę po dość długiej trasie i tych kamieniach, a przed samą Sarnia Skala powodowały gigantyczny korek, bo ten odcinek choć krótki jest bardzo wymagający. Do tej pory lubiłam Sarnia Skałę, ale przez to co widziałam ostatnio obrzydła mi zupełnie. Lepiej by było konkretniej opisać ta trasę niż pisać że jest „łatwo”. Bo potem przysłowiowy Janusz i Grażyna idą z dziećmi na -opisany przecież w internecie jako łatwy szlak- i zaczyna się dramat.