Home PodróżePolska Na biegówkach wokół Mogielicy – Beskid Wyspowy

Na biegówkach wokół Mogielicy – Beskid Wyspowy

Zima roku 2021 zdecydowanie będzie u nas pod hasłem biegówek. Tym razem dotarliśmy wreszcie na trasy wokół Mogielicy w Beskidzie Wyspowym.

Sezon tyle co się rozpoczął, a my już kilka razy byliśmy na biegówkach. O trasach w Ptaszkowej, Suchej Dolinie na Roztoczu i w Puszczy Niepołomickiej już pisaliśmy na blogu. Teraz z prawdziwą przyjemnością odpowiemy Wam o rodzinnej trasie w Beskidzie Wyspowym.

Do tej pory najczęściej na biegówkach byliśmy w Obidowej. Tam stawialiśmy pierwsze kroki na nartach biegowych. Tam też chyba najbardziej podoba się nam klimat – trasa jest wytyczona w lesie i prowadzi aż na szczyt Turbacza.

Mogielica – raj na biegówki

Jeśli szukacie tras w lesie i z pięknymi widokami, to trasy wytyczone wokół Mogielicy Was zachwycą.
Gdy byliśmy tam w styczniu przygotowana była tylko 6 km trasa rodzinna.
Dla nas i tak była wystarczająca. Co więcej trasa i ślad były fantastycznie przygotowane. Jednak gdy stawiacie pierwsze kroki na nartach to uprzedzam – jest tu kilka dość długich zjazdów. Nam się na szczęście udało opanować narty i zjazd. Cała nasza trasa to ok 12 km. Byliśmy na parkingu około godziny 10:00, ale w czwartek. Gdy wracaliśmy, około godziny 12:00 parking był pełen. W czasie weekendów parking szybko się zapełnia.

Trasy narciarstwa biegowego wokół Mogielicy:

• Trasa Rodzinna – 6 km
    Start przy parkingu – Wyrębiska. Powrót tą samą trasą czyli w sumie zrobicie tutaj 12 km.
  • Trasa Mogielica – 21 km
    Pętla zaczyna się i kończy na parkingu Wyrębiska. Poprowadzona jest leśnymi stokówkami.
  • Trasa Na Polanie Stumorgowej – 2 km
    Jest na wysokości 1050 – 1100 m n.p.m. Wejście na nią jest na 6 kilometrze trasy Mogielica
  • Mała Pętla
    Przy wypożyczalni i obok stadionu LKS Zalesianka.
Mapka ze strony TrasyMogielica.pl

Mogielica – nie tylko na biegówki

Mogielica (1171 m n.p.m) to najwyższy szczyt Beskidu Wyspowego. Na szczycie nie byliśmy, ale okolica wydaje się też ciekawa na letnie wędrówki. Przy trasie narciarskiej mamy tablice edukacyjne i informacje o Oddziale Partyzanckim „Wilk”. Charakterystyczne miejsca które mijamy to leśniczówka, w której spotykali się żołnierze Armii Krajowej i konspiratorzy, oraz, nieco dalej, obelisk i krzyż.

Trasy wokół Mogielicy – informacje praktyczne

Parking – bezpłatny (Zalesie -Wyrębiska), zaraz przy początku trasy. Co ciekawe wyjeżdżamy samochodem dość wysoko, ale droga, choć biała, jest przejezdna do samego końca.
Inne parkingi: Półrzeczki – Polany, Chyszówki – na Przełęczy Rydza-Śmigłego, Słopnice – parking Pod Mogielicą.
Wypożyczalnia nart – aktualnie nieczynna. Godziny otwarcia i ceny sprawdzajcie na stronie TUTAJ.